Respons Analyse søker senior kvantitativ rådgiver i Oslo eller Bergen

Deling:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Respons Analyse er i stor vekst og er nå ute etter et klokt hode som kan jobbe fra Oslo eller Bergen. Vi søker en som brenner for markedsanalysefaget og gode kunderelasjoner.   

Vi byr på varierte og spennende prosjekter, med kjente og mindre kjente merkevarerstore og små private aktører, offentligvirksomheter og ideelle organisasjoner. 

Som rådgiver vil du ha ansvaret for en egen kundeportefølje og utvide og videreutvikle denne. Du vil ha prosjektansvar for egne prosjekter; lede prosjektene fra a-å og stå for metodevalg, prosjektdesign, analyse og rapportering. 

Vi er samlokalisert med andre søsterselskaper i Media Bergen konsernet, så vi er en del av en større «familie» som vi gjør både gjør små og store samarbeidsprosjekter med og på vegne av. Vår norske eier gir oss stor frihet i hvordan vi ønsker å videreutvikle selskapet fremover, og du vil ha en aktiv rolle i dette utviklingsarbeidet.  

Vi ser etter deg med følgende bakgrunn: 

  • Minimum 5 års arbeidserfaring fra et analysebyrå, et annet byrå som gjennomfører markedsundersøkelser på vegne av sine kunder eller fra en analyse-/innsiktsavdeling (uansett bransje). Relevante byråer er for eksempel byråer innen reklame, design, PR, kommunikasjon, medie, m.v.   Relevant arbeidserfaring er et ufravikelig krav. 
  • 3-5 års relevant utdanning innen statistikk, metode, forbrukeradferd, merkevare, markedsføring, økonomi eller annen utdanning som har kvantitative analyse- og metodefag. Bred og lang erfaring med bruk av analyseprosjekter kan oppheve dette kravet. God merkevarekompetanse ansees som en fordel. 
  • Solid erfaring fra å jobbe med prosjekter innen kvantitativ metode og med SPSS eller tilsvarende som arbeidsverktøy. Erfaring med kvalitative metoder er bare positivt. 
  • Fagkompetanse til å lede og gjennomføre analyseprosjekter fra A til Å (fra erfaring og/eller utdanning)Dette innebærer å kunne tolke kundenes behov/problemstillinger for å velge beste metode og prosjektdesign og å komme med råd og anbefalinger til hvordan resultatene skal tas videre hos kunden. Dyp forståelse for faget og kompetanse på strategi og rådgivning er viktigst.   

Vi ønsker å ansette deg som: 

  • Har en positiv, engasjert og tillitsskapende personlighet  
  • Har stor arbeidskapasitet, og trives med høyt arbeidstempo  
  • Har gode kommunikasjonsevner og snakker og skriver norsk flytende og engelsk meget godt   
  • Evner til å bygge gode relasjoner og bidrar til et positivt arbeidsmiljø   
  • Er overbevist om at flere hoder tenker bedre enn et, og fremmer derfor samarbeid 
  • Jobber målrettet, løsningsorientert og proaktivt  
  • Er lærenem med en sterk vilje til kontinuerlig læring  
  • Er utadvendt og trives med å jobbe i åpent landskap 

Vi tilbyr deg: 

  • Et svært trivelig arbeidsmiljø som det er lett å finne seg til rette i  
  • Spennende arbeidsoppgaver og store påvirkningsmuligheter 
  • Stor arbeidsfrihet/fleksibilitet, basert på fleksitid (kjernetid 09.00-15.00)  
  • Velplassert arbeidssted i enten Solheimsgaten 16 A, Bergen eller i Kongens gate 6 i Kvadraturen i Oslo 
  • Konkurransedyktige betingelser 
  • Spennende og engasjerende kunder og prosjekter   

Tiltredelse og lønn etter avtale. Søknadsfrist 20. mai, men interessante kandidater vil kunne kalles etter hvert som vi mottar søknader.   

For spørsmål eller nærmere informasjon vennligst kontakt Anne Gretteberg Meyer (daglig leder) på anne@responsanalyse.no/+47 410 40118, alternativt Camilla Løkting (Oslo) på camilla@responsanalyse.no/+47 934 12 354 eller Erik Tveit (Bergen) på erik@responsanalyse.no/+47 948 73 009 

 

Om Respons Analyse

Respons Analyse er et fullservice analysebyrå lokalisert i Oslo og Bergen. Vi er en totalleverandør innenfor alle kvantitative og kvalitative metoder. Selskapet har 15 ansatte og tilbyr et bredt spekter av rådgivnings- og analysetjenester. Respons Analyse er et selskap i Media Bergen-konsernet, som også eier byråer innen reklame, design, web, PR, redaksjonell kommunikasjon m.m.   

Vil du vite
mer om dette?
Kontakt meg!