cropped-logo_rosa_transparent-1.png

Frokostwebinar 16. november 08.30-10.00: Fra grønn vask til grønn vekst!

Deling:

Vi presenterer fersk innsikt rundt bærekraft og hva som skal til for å lykkes for å ta flere bærekraftige valg.

Med nye resultater fra «Bærekraftsrapporten 2021» fra oss i Respons Analyse og en strategisk analyse på området grønn vekst fra Willder, vil man her sitte igjen med konkrete råd på hva som skal til for å sikre en troverdig og lønnsom bærekrafts-satsning. Fra differensiering til hygiene, fra grønn vask til grønn vekst!

  • Tid: Tirsdag 16. november klokka 08:30 – 10:00.
    NB! Dato for frokostwebinaret var tidligere tirsdag 26. oktober, men er nå flyttet til tirsdag 16. november (samme tidspunkt).
  • Sted: Webinar – Link blir sendt til påmeldte kvelden før.
  • Pris: Våre kunder får gratis påmelding*
    * Normal pris for ikke-medlemmer av Strategi og Analyseforeningen er kr. 750 eks. mva
Dette blir innholdet:
  • Fra grønn vask til vekst – Åshild Indresøvde, strategisk rådgiver i Willder

    Fire strategiske steg til «grønn vekst» med fokus på utvalgte områder som er viktige å vurdere for å faktisk oppnå grønn vekst.

    Åshild Indresøvde er strategisk rådgiver i Willder. Hun har 20 års erfaring som leder for kommunikasjon og merkevarebygging i store merkevarer i Norge. Nylig som nordisk merkevaredirektør i konsernledelsen i Elkjøp Nordic.

 

  • Hva må til for at vi skal ta flere bærekraftige valg? Anne Meyer, daglig leder og Anita Lynne, faglig leder kvalitativ metode i Respons Analyse

    Bærekraft er vanskelig – og å kommunisere det riktig er enda vanskeligere. I «Bærekraftsundersøkelsen 2021» gjør vi i Respons Analyse et dypdykk i handlinger og holdninger blant bedrifter og forbrukere som kan gi deg noen viktige avklaringer på veien. Vi presenterer fremmere og hemmere for bærekraft, og diskuterer vi hvorvidt bærekraft er moden for en «oppgradering» fra en differensieringsstrategi til en hygienefaktor.

    Anne Meyer, daglig leder, belyser forskjeller mellom bedriftsledere, ansatte og forbrukere, og underbygger viktigheten av at bærekraft ikke er tilstrekkelig som en kommunikasjonsstrategi.

    Anita Lynne, Faglig leder kvalitativ metode løfter viktigheten av å tenke igjennom hvor viktig det er for bedriftene å ha kundenes stemme med seg når bærekraft skal settes på bedriftens agenda. Det er nok av fallgruver å gå i, kundene er årvåkne og ønsker ikke å la seg lure.

Påmelding

Vil du vite mer om dette?
Kontakt meg!