Referanser


Unik innsikt om utenforskap blant unge
Risikofaktorer for utenforskap har det vært en del kunnskap om, men til nå har det vært svak innsikt i hvordan ungdommene som står utenfor selv







En leserundersøkelse med unik og overraskende innsikt
NBBO fryktet at deres medlemsblad i liten grad ble lest og at bladet dermed koster mer enn det smaker. Sammen med Respons Analyse gjennomførte de






Veien til innsikt i en mindre tilgjengelig målgruppe som både er smal og bred
MatPrat lanserte i 2014 MatStart.no. Bakgrunnen for utviklingen av et eget nettsted for barn, skyldtes at matkunnskapen hos den yngre generasjonen var synkende. MatPrat hadde nå et ønske om å få




Verdien av å investere i innsikt
Fremtind ønsket å få en dypere forståelse av hvilke behov og ønsker folk flest har til forsikringer. Hva gjør at forsikringer oppleves så kjedelig til tross




Temperaturmåling av næringslivet på Vestlandet
Sparebanken Vest har i samarbeid med Respons Analyse levert Vestlandsindeksen de siste åtte årene. Vestlandsindeksen er en kvartalsvis temperaturmåler på næringslivet på Vestlandet. Indeksen er den






Et inkluderende arbeidsliv for alle
Av-og-til jobber med holdningsskapende arbeid for godt alko-vett i samfunnet. Ettersom det fantes begrenset kunnskap om innvandreres opplevelse av alkoholen i norsk arbeidsliv, gjennomførte Av-og-til en undersøkelse i




Bli bedre kjent med eksisterende og potensielle kunder
Bori boligbyggerlag ønsket å lære sine medlemmer bedre å kjenne, men også å vite hvordan ikke-medlemmer tenker rundt boligbyggerlag og kjøp av bolig. Dette ble






Muligheter, barrierer og nytt potensiale
Innsikt om egne medlemmer og potensielle medlemmer bidrar til både å beholde eksisterende og tiltrekke seg nye. Respons Analyse gjennomførte en større landsrepresentativ undersøkelse





Samfunnsaktuelle undersøkelser
Respons Analyse har de siste årene bistått Amnesty International Norway med gjennomføring av flere samfunnsaktuelle undersøkelser. Viktige temaer som menneskerettigheter, netthets og innvandring har blitt




Alkoholfri øl: Når, hvem og hvorfor?
Salget av alkoholfrie drikkevarer øker og flere foretrekker alkoholfritt og lav-alkohol i festlige lag og i hverdagen. Ringnes og Munkholm ville bli bedre kjent med de







Produktutviklingstester
Respons Analyse har bistått Wilfa med mange ulike markedsundersøkelser helt siden 2009, både merkevaretracker, designtester, prissensitivitetstester, behovsavdekkinger, assosiasjonsmålinger, driveranalyser – og ikke minst produktutviklingstester. Innsikt




Politiske meningsmålinger
Respons Analyse har levert politiske meningsmålinger til Aftenposten og andre aviser i Schibsted Norge siden 2006. I januar 2018 inngikk vi avtale om leveranse av







Effektmålinger
Trigger er kåret til verdens beste PR-byrå, og vi er så heldige å være deres partner på markedsanalyse. Trigger legger stor vekt på å måle





Forbrukerundersøkelser
SpareBank 1 har vært kunde hos Respons i over 10 år og vi gjennomfører blant annet flere forbrukerundersøkelser hvert år for forbrukerøkonom Magne Gundersen (kjent