Alkoholfri øl: Når, hvem og hvorfor?

Salget av alkoholfrie drikkevarer øker og flere foretrekker alkoholfritt og lav-alkohol i festlige lag og i hverdagen. Ringnes og Munkholm ville bli bedre kjent med de som drikker alkoholfritt øl og da benyttet vi oss av mobiletnografi for å komme med inn i stua, med på fest og i butikkhylla. Med oppfølgende intervjuer gravde vi dypt i når folk mener det passer seg med alkoholfri øl, hvor god kunnskap folk har om alkoholfri øl og hvor de tenker det er større potensial og muligheter for alkoholfri øl. 

Vi har ofte hypoteser om hvordan og når forbruker drikker våre produkter. Mobiletnografi og film er en god metode å avkrefte eller bekrefte hypoteser på, men den virkelige verdien ligger i forbrukers egne ord i øyeblikket. Det er da vi virkelig forstår motivasjonen bak et valg eller en holdning, og det kan være svært viktig for å forsterke et viktig poeng eller budskap både internt og eksternt.
Henrik Lund
Marketing manager AFB, Ringnes
Deling:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin




Vil du vite
mer om dette?
Kontakt meg!