cropped-logo_rosa_transparent-1.png

PR-byrået Apriil er et fullservice og fleksibelt PR-byrå som er spesialisert på å få virksomheter på trykk i norske medier. Byrået samarbeider jevnlig med Respons Analyse for å oppnå PR på vegne av sine kunder. For SD Worx ga samarbeidet enorm effekt for en beskjeden investering! 

Kundens utfordring

SD Worx er en ledende europeisk leverandør av integrerte HR-løsninger. De opplever stor konkurranse fra sterke lokale merkevarer, samtidig som stadig nye aktører dukker opp med nye og helautomatiserte løsninger. I kaoset av aktører trenger SD Worx å forsikre markedet om at de er en trygg og sterk aktør som tar personvern og sikkerhet på alvor og som du trygt kan integrere i hele organisasjonen. Samtidig som de er en ekspert på norsk arbeidsliv.

Løsningen for å få kunden i media

Apriil gikk derfor til Respons Analyse for å samarbeide om å løfte SD Worx opp i media for å vise både bredde og kompetanse. Vi tok en gjennomgang av de mest leste sakene på SD Worxs nettside og spesielt én sak stakk seg ut – kjærlighet på jobb knyttet til valentines-dagen. En rask gjennomgang viste også at dette var generelt lite dekket av norske medier, som gjorde saken enda mer aktuell.

Etter å ha sparret om hvilke spørsmål som ville gi medieinteresse, sendte Respons Analyse ut tre enkle spørsmål til ansatte og ledere over hele landet. Spørsmålene gikk på om de selv har hatt et forhold til en kollega på jobb, og hva slags konsekvenser det burde være om to kollegaer eller en leder og en ansatt innleder et forhold. Det ble avdekket en rekke forskjeller mellom kjønn, alder og geografi i Norge.

Fra vår talsperson i SD Worx kom vi med gode råd for hvordan kjærlighet på jobb bør behandles i selskapet, og fra deres juridiske avdeling kom det forklaring på hvordan norsk lovverk kan tolkes knyttet til slike saker. 

Kjærlighet på jobb ga masse oppmerksomhet!

Resultatet ble 17 presseklipp i Norges største aviser, fra TV2, Aftenposten og Nettavisen til E24, Sunnmørsposten og LederNytt. Det totale lesertallet havnet til slutt på 14,2 millioner, med en annonseverdi på mer enn 720.000 kroner og en PR-verdi på 2 millioner kroner.

På grunn av det gode innsiktsarbeidet som ble gjort, og interessante tall fra Respons Analyse som vekket stor oppmerksomhet, havnet prisen for dette prosjektet på det nedre sjiktet av hva slike prosjekter normalt koster. En beskjeden investering som ga så god effekt at vi nå sammen er i gang med neste tema for SD Works! 

Du kan lese saken fra SDWorks HER.

Her er et par av presseoppslagene saken fikk:

https://www.aftenposten.no/karriere/i/xgGzdj/de-fant-kjaerligheten-paa-arbeidsplassen-vi-sniker-til-oss-et-lite-kyss-naar-ingen-ser-oss

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/en-av-ti-finner-kjaerligheten-her-utfordrende-landskap/16461502/

"Som PR-byrå er det helt essensielt å sitte sammen med søsterbyrået og kollegaene våre i Respons Analyse. Det var ekstra verdifullt denne gangen, hvor vi raskt kastet oss rundt. Sammen med kunden formulerte vi spørsmålene på best mulig vis for både PR og innsikt, vi fikk raske svar og god tolkning av datagrunnlaget. På den måten fikk vi resultater som fikk stor interesse i media."
Hilde Tunge
Seniorrådgiver Apriil PR

Om PR-byrået Apriil

PR-byrået Apriil PR er et søsterselskap av Respons Analyse, og byråene holder til i samme etasje i Hausmanns Hus.  De får ukentlig gode resultater i media gjennom kronikker, intervjuer og artikler – både i lokale, regionale og nasjonale nyhetsmedier, fag- og finansmedier. Som fullservicebyrå leverer de også tjenester innen alt fra public affairs og topplederposisjonering, til SoMe-innhold og LinkedIn-kurs.

Om SD Worx

SD Worx er en ledende europeisk leverandør av integrerte HR-løsninger, med et mål om å transformere HR til en verdiskapende ressurs for både bedrifter og ansatte. Det belgiske selskapet har gjennom 75 års erfaring etablert seg som en pålitelig partner for mer enn 82 000 små og store organisasjoner over hele verden.

Du kan lese mer om vår ukentlige omnibus HER.

Deling:




Vil du vite
mer om dette?
Kontakt meg!

Seniorrådgiver
Kathrine Lønvik

«Respons Analyse har bidratt til at Kirkens Bymisjon har posisjonert seg i debatten om skolefravær. Rapporten «Snakk om skolefravær» forteller sterke historier om mobbing, utenforskap, kjedsomhet, annerledeshet og en opplevelse av å ikke passe inn. Respons Analyse har behandlet et vanskelig og sårbart tema med klokhet og respekt, og ivaretatt barna og ungdommene på beste måte» Kathrine Lønvik Seniorrådgiver