Muligheter, barrierer og nytt potensiale

 

Innsikt om egne medlemmer og potensielle medlemmer bidrar til både å beholde eksisterende og tiltrekke seg nye. Respons Analyse gjennomførte en større landsrepresentativ undersøkelse mot den norske befolkningen, parallelt med undersøkelser mot medlemmer og tillitsvalgte på vegne av Hageselskapet. Undersøkelsen kartla motivasjoner og motforestillinger i ulike segmenter og vi oppdaget et stort ubenyttet potensiale i et helt nytt medlemssegment. Det gir en solid grobunn for mer lojale medlemmer og en videre medlemsvekst basert på relevant innhold og et mer målrettet og effektivt kommunikasjonsarbeid for Hageselskapet.

«I samarbeidet med Respons Analyse møtte vi lyttende, engasjerte og dyktige mennesker som viste et genuint engasjement for vårt oppdrag gjennom hele prosessen. Vi tror det var årsaken til at resultatet ble så bra.»
Tonje Waaktaar Gamst
Redaktør og kommunikasjonssjef, Det norske hageselskap

 

Det norske hageselskapet , bedre kjent som Hageselskapet, en landsomfattende, frittstående, ideell kultur- og miljøorganisasjon som arbeider for bedre livskvalitet gjennom grønne opplevelser. Hageselskapet har 22 000 medlemmer organisert i rundt 260 aktive 330 hagelag over hele landet

 

Metode – Webundersøkelse
https://responsanalyse.no/metoder/kvantitative-metoder/webundersokelser-cawi/

Tjenester – Relasjonsutvikling – Medlemsundersøkelse
https://responsanalyse.no/tjenester/relasjonsutvikling/medlemsundersokelser/

Tjenester – Relasjonsutvikling – Leserundersøkelse
https://responsanalyse.no/tjenester/relasjonsutvikling/leserundersokelser/

Tjenester – Merkevarer – Assosiasjosmålinger
https://responsanalyse.no/tjenester/merkevarer/assosiasjonsmalinger/

Deling:




Vil du vite
mer om dette?
Kontakt meg!