Søk

Partibarometer for desember 2018

Partibarometeret viser et sterkt oppsving for SV. Bakgrunnen for dette er høy lojalitet fra egne velgere i 2017, og stor nettogevinst av velgere fra Arbeiderpartiet. Det er sannsynlig at partiets høye fane i abort-spørsmålet og i økonomisk politikk i forbindelse

Les mer

Partibarometer for november 2018

Partibarometeret for november er i sin helhet tatt opp i dagene etter KrFs ekstraordinære landsmøte den 2. november. KrF får en mindre tilbakegang, men endringen er klart innenfor feilmarginen. Partiet holder seg over sperregrensen, og oppnår en oppslutning nøyaktig likt

Les mer

Politiske meningsmålinger

Respons Analyse har levert politiske meningsmålinger til Aftenposten og andre aviser i Schibsted Norge siden 2006. I januar 2018 inngikk vi avtale om leveranse av månedlige valgmålinger for VG. I tillegg vil det være aktuelt å gjennomføre redaksjonelle målinger ved

Les mer

Effektmålinger

Trigger er kåret til verdens beste PR-byrå, og vi er så heldige å være deres partner på markedsanalyse.  Trigger legger stor vekt på å måle effekten av kommunikasjonsprosjektene sine og vi har gjennom årenes løp vært involvert i flere ti-talls

Les mer

Forbrukerundersøkelser

SpareBank 1 har vært kunde hos Respons i over 10 år og vi gjennomfører blant annet flere forbrukerundersøkelser hvert år for forbrukerøkonom Magne Gundersen (kjent fra TV-programmet «Luksusfellen»). I tillegg leverer vi prosjekter for SpareBank 1 Forsikring og regionbankene.   SpareBank

Les mer

Hvordan spiller Respons deg bedre?

Vi i Respons Analyse er eksperter på markedsanalyse og dere er eksperter på deres fagfelt. Vår samlede ekspertise vil vi benytte til å fremskaffe innsikt fra dine kunder og ditt marked, en innsikt som gjør deg bedre rustet til å

Les mer

Markedsanalyse – har du råd til å la være?

Hvordan markedsanalyse bidrar til økt lønnsomhet Markedsanalyse gir deg nøkkelen til å forstå ditt marked, din posisjon, dine kunder og dine konkurrenter. Alle bedrifter vil derfor kunne ha nytte av markedsanalysetjenester – også din bedrift. Den viktigste årsaken til å

Les mer

Hvorfor markedsanalyse?

Hvorfor investere tid og penger på markedsundersøkelser? Mange styrer etter erfaring og magefølelse, og opplever at det fungerer tilfredsstillende, men hva om det kunne ha fungert mye bedre – i hvert fall over tid – hvis beslutninger hadde blitt basert

Les mer

Hvordan påvirker GDPR analysebransjen?

Den nye personvernloven påvirker stort sett alle bedrifter, men hvordan påvirker den analysebransjen og andre bedrifter som ønsker å gjøre undersøkelser blant sine kunder, brukere, medlemmer, lesere og andre interessenter? Unntak fra markedsføringsloven Markedsundersøkelser og andre statistiske analyser er definert

Les mer

Hvis du vil vite
mer om dette,
kontakt oss!