En leserundersøkelse med unik og overraskende innsikt

NBBO fryktet at deres medlemsblad i liten grad ble lest og at bladet dermed koster mer enn det smaker. Sammen med Respons Analyse gjennomførte de derfor en telefoniske måling blant mottakerne av bladet, og den viste derimot at hele 3 av 4 mottakere leser bladet i større eller mindre grad. Undersøkelsen viste at bladet for mange er det eneste kontaktpunktet med NBBO, og at bladet er en effektiv måte å vise frem arbeidet sitt og medlemsfordeler på.  Selv om de eldste – som forventet – leser bladet i større grad enn de yngre, leser likevel omtrent halvparten av den yngste aldersgruppen også bladet. Undersøkelsen gir et solid grunnlag for målrettede tiltak for de kommende utgivelsene og for videreutvikling av kommunikasjonen med medlemmene.

"Vi har brukt Respons Analyse til flere undersøkelser og er veldig fornøyd med samarbeidet, sist en leserundersøkelse av vårt medlemsmagasin. Det ga oss unik innsikt og også en del overraskelser som vil være til god hjelp i utforming av markedsføring og kommunikasjons videre. I tillegg til gjennomføring av undersøkelsen fikk vi også gode anbefalinger til veien videre."
Ingrid Holst Nissen
Avdelingsleder medlem
Deling:




Vil du vite
mer om dette?
Kontakt meg!