Mystery Shopping
- Metoder
- Mystery Shopping
Mystery shopping er et praktisk verktøy en organisasjon kan bruke for å måle tjenestene sine, kvalitet, personell eller drift. Resultatene brukes som regel til å forbedre kvaliteten av tjenester. Dette utføres som regel ved at en Mystery shopper utfører bestemte oppgaver som å kjøpe et produkt, stille spørsmål, registrere klager eller oppfører seg på en bestemt måte, og deretter gi detaljerte rapporter eller tilbakemeldinger om sine erfaringer. Denne type oppdrag lar seg også overføre til oppdrag via telefon, web eller mer omfattende prosjekter som flyreiser eller togturer.
Butikksjekk
Ved butikksjekk får man gode tilbakemeldinger på om butikken er profilert riktig, og at den fremstår slik som ønsket. Butikksjekk skiller seg fra mystery shopping ved at man stort sett
Mystery calling
Hender det du lurer på hvorvidt dine servicemedarbeidere eller andre formidler bedriftens verdier når de svarer på telefonen, i hvilken grad de evner å løse kundenes utfordringer eller hvor lang
Mystery e-mailing og chatting
Mystery e-mailing og chatting er en versjon av mystery shopping hvor shopperen istedenfor å ha fysisk kontakt med ansatte, utfører oppgavene sine via bedriftens webside / chattefunksjon eller som maildialog
Mystery shopping
Ønsker du å finne ut av hvordan din bedrift fremstår i møte med kunden? Mystery Shopping gir ledere et godt arbeidsverktøy for å motivere ansatte, forbedre kundeopplevelsene og på sikt