Mystery Shopping

Mystery shopping er et praktisk verktøy en organisasjon kan bruke for å måle tjenestene sine, kvalitet, personell eller drift. Resultatene brukes som regel til å forbedre kvaliteten av tjenester. Dette utføres som regel ved at en Mystery shopper utfører bestemte oppgaver som å kjøpe et produkt, stille spørsmål, registrere klager eller oppfører seg på en bestemt måte, og deretter gi detaljerte rapporter eller tilbakemeldinger om sine erfaringer. Denne type oppdrag lar seg også overføre til oppdrag via telefon, web eller mer omfattende prosjekter som flyreiser eller togturer.

Butikksjekk

Butikksjekk skiller seg fra mystery shopping ved at man stort sett ser etter at fysiske ting er på plass i butikken, som prissetting, kampanjer, lagerbeholdning, produktplassering, personalets uniformering og skiltbruk etc. Her får man gode tilbakemeldinger på om butikken er profilert riktig, og at den fremstår slik som ønsket.

Les mer

Mystery calling

Hender det du lurer på hvorvidt dine servicemedarbeidere eller andre formidler bedriftens verdier når de svarer på telefonen, i hvilken grad de evner å løse kundenes utfordringer eller hvor lang tid det tar før de får svar og/eller hjelp? Da kan mystery calling gi deg klare svar! Måler servicenivået på telefon – hva er bra

Les mer

Mystery e-mailing og chatting

Mystery e-mailing og chatting er en versjon av mystery shopping hvor shopperen istedenfor å ha fysisk kontakt med ansatte, utfører oppgavene sine via bedriftens webside / chattefunksjon eller som maildialog på e- post Shopper opptrer som en helt vanlig kunde som henvender seg for eksempel med en typisk forespørsel. Her får man tilbakemeldinger på hvordan

Les mer

Mystery shopping

Ønsker du å finne ut av hvordan din bedrift fremstår i møte med kunden? Mystery Shopping gir ledere et godt arbeidsverktøy for å motivere ansatte, forbedre kundeopplevelsene og på sikt øke omsetningen. Hva er mystery shopping? Mystery shopping går ut på at mystery shoppers opptrer som helt vanlig kunder i butikk (alternativt på telefon/web). Formålet

Les mer