SENIOR-rapporten er klar!

Deling:

Nå er SENIOR-rapporten endelig klar. Over 100 sider spekket med innsikt om denne viktige målgruppen. Hva mer kan du ønske deg?

 

Hvorfor får seniorene så lite oppmerksomhet?

Dette spørsmålet var startskuddet vårt for arbeidet med SENIOR. Seniorene er en gruppe i vekst, mange har økonomiske midler, er aktive og engasjerte og har stor politisk makt som velgergruppe.

Likevel, etter fylte 55 år behandles denne gruppen ofte som «en stor grå masse» som det har liten verdi å engasjere seg i. Virksomheter og markedsførere kniver om oppmerksomheten til yngre målgrupper. Er det virkelig slik at alt bør handle om å tekkes de unge?

 

Ikke som tidligere generasjoners eldre

Dagens seniorer er annerledes enn tidligere generasjoners eldre. De er en sammensatt og variert gruppe mennesker, med forskjellige vaner, preferanser, ønsker og behov. Dette står i skarp kontrast til forestillingen om seniorene som en gruppe strikkende bestemødre i gyngestol. Og ikke minst, det skaper behov for ny og grundig innsikt om denne målgruppen.

 

Vi trenger ny innsikt om seniorene

Norske virksomheter og norsk samfunn trenger å forstå seniorene bedre. Vi trenger deres økonomiske ressurser for å drive vekst i norske næringer, samt at vi trenger deres tid, krefter og kompetanse i arbeidsliv, frivillighet og familieliv.

Vår studie viser at nesten 80 % av seniorene opplever å ha god økonomi og at de bruker både tid og penger på livskvalitet i form av familie, reiser og trivsel:

 

Vi ser videre at seniorene er de som er mest aktive i frivillig arbeid. Rundt halvparten av seniorene bidrar med frivillig arbeid i veldedige organisasjoner. Og potensialet for å få med flere seniorer er absolutt til stede. Nesten 20 % av seniorene oppgir at de ikke er engasjert i frivillig arbeid fordi de ikke har blitt spurt.

 

 

Tre hovedtemaer gir god målgruppeinnsikt

Rapporten består av tre deler der vi svarer ut spørsmålene hvem er norske seniorer, hvordan lever seniorene og hvilke ønsker har seniorene for fremtiden. Vårt mål er å både gi innsikt som svarer ut hva og hvordan – samt gi dybdeinnsikt ved å også svare på hvorfor. Dette gir deg og din virksomhet både bredde- og dybdeinnsikt om målgruppen senior.

Et eksempel; hvordan er egentlig livet som pensjonist? Og hvordan er overgangen fra yrkesaktiv til pensjonist? Disse sitatene fra den kvalitative delstudien gir deg antakeligvis noen nye perspektiver:

 

 

Rapporten passer til alle typer virksomheter

SENIOR er for deg som ønsker å forstå, kommunisere med og skape relasjon til denne voksende og viktige målgruppen i Norge. Rapporten passer like godt til ideelle, som til offentlige og private virksomheter.

 

Rapporten gir mye innsikt for pengene!

Rapporten er på drøyt 100 sider og er et resultat av omfattende datainnsamling med fokusgrupper, dybdeintervjuer, ekspertintervjuer, flere landsomfattende kvantitative web-intervjuer, samt desk research.

Prisene er eksklusive mva.:

  • Digital PDF-rapport: 15.000 kr
  • Digital PDF-rapport og standard presentasjon: 23.000 kr
  • Skreddersydd foredrag: 25.000 kr
  • Skreddersydd foredrag og digital PDF-rapport: 35.000 kr

 

For å få mest mulig nytte av studien vår anbefaler vi et skreddersydd foredrag og rapport. Vi har nemlig mye datamateriale å ta av, og kan skreddersy innsikt til din virksomhet.

 

Årlig studie

SENIOR blir en årlig studie der vi følger utviklingen på viktige parametere. I tillegg vil vi gjøre tematiske dypdykk og ha fokus på ulike bransjer og sektorer. Her er det bare å følge med for å få stadig ny SENIOR-innsikt!

 

Bestilling av rapporten

For å bestille SENIOR-rapporten kan du enten ta kontakt med din rådgiver i Respons eller fylle ut skjemaet nederst på denne siden.

 

Melding til Ole Guldvog