Rapporten tar for seg en rekke holdninger og handlinger knyttet til bærekraft blant bedrifter, ansatte og forbrukere. Den besvarer spørsmål som:
- Hva er egentlig bærekraft for forbrukere og bedrifter
- Hvordan jobbes det med bærekraft blant norske bedrifter?
- Hva gjøres og hva oppleves som viktigst i de ulike næringene og bransjene?
- Har ledere og ansatte samme oppfatning?
- Er bedriftenes prioriteringer i tråd med forbrukernes forventninger og krav?
- Hvem har ansvaret for mer bærekraftig produksjon og forbruk?
- Hva er fremmere og hemmere for mer bærekraftige valg?
- Hva er do’s and don’ts for grønn kommunikasjon?
Rapporten gir også en beskrivelse av ulike bærekrafts-segmenter basert på holdninger og handlinger, og størrelsen på disse – ved å forstå segmentene bedre, kan kommunikasjonen mot de ulike segmentene treffe bedre.
Resultatene i rapporten brytes ned på en rekke demografiske variabler og bakgrunnsvariabler – inkludert segmentene.
Rapporten koster kr 25.000,-.
Send en e-post til anne@responsanalyse.no dersom du ønsker å bestille rapporten eller vil vite mer om innholdet!
Vårt bærekrafts-webinar hvor vi blant annet presenterer utvalgte smakebiter fra rapporten kan du se her: