Folkene her i Respons Analyse er alltid åpen for en ny kilde av inspirasjon som kan gi innsikt i verden vi lever i og tingene vi omgir oss med. Å være konstant nysgjerrig er jo noe vi setter pris på her hos oss.
Vi vet at kundene våre er av det nysgjerrige slaget også, så derfor vil vi tipse om et sted man kan mate sitt ”hvorfor det”-hode, en nettside som tar jobben med å svare på spørsmål om alt mellom himmel og jord.
Vox er en amerikansk nyhetsside kjent for sin forklarende journalistikk. De skriver om alt fra nye tv-serier, festivaler og Netflix til klima, verdens politikk og universet. Bredt altså. Nettsiden er en gullgruve for alle som vil lære noe nytt, vite mer om noe de kan litt om eller for de som bare vil se en video om hvorfor papegøyer kan snakke som mennesker.
The Goods by Vox er en linje med artikler og videoer som forklarer oss ”what we buy, why we buy it, and why it matters”, altså et bilde på kjøpelyst og kjøpekraft. For oss som er interessert i markedsanalyse er dette god mat til nysgjerrigheten.
The Goods by Vox tar lettfattelige dypdykk som ser nærmere på merkevarer, produkter og trender. Det er gode på å snappe opp ting i tiden og fortelle oss alt vi trenger å vite om de, hvorfor det fungerer og hva vi kan lære av det.
Dette er gull folk som alltid har et ”hvorfor det?” på tunga og vil vite mer om seg selv både som forbruker, som representant for et merke eller som markedsanalytiker.
Hvis du vil starte ett sted skal jeg gi deg mine favorittvideoer/artikler:
How marketers targets your nose. (Video)
Why your Netflix thumbnails don’t look like mine. (Video)
Rupaul’s Dragrace helps turn queens into stars – and savvy marketers. (Artikkel)