cropped-logo_rosa_transparent-1.png

Bli kjent med vår grundige og nøyaktige kvantitative senior Analytiker (med stor A), Morten Island!

Deling:

Vi i Respons Analyse bryr oss om våre kunder og er opptatt av å bygge gjensidige og langsiktige samarbeid. Vi ønsker derfor at du skal bli bedre kjent med oss! Hvem er vi? I tiden fremover skal vi presentere våre dyktige ansatte. Du skal få bli bedre kjent med dem, både profesjonelt og privat.  

Vi presenterer vår grundige og nøyaktige kvantitative senior Analytiker (med stor A), Morten Island!

  • Stilling: Senior analytiker, kvantitativ avdeling.  

 

  • Arbeidssted: Respons Analyse, stasjonert i Oslo.  

 

  • Utdanning: Morten er utdannet siviløkonom på Handelshøyskolen BI, der han blant annet spesialiserte seg innenfor markedsføring.  

 

  • 3 beskrivende ord: Morten kan beskrives som lojal, ærlig og rettferdig.  
  • Personlig motto: Morten har heller en væremåte enn et personlig motto. Han er alltid skeptisk, noe som innebærer at han alltid stiller spørsmål ved alt før han tar en endelig beslutning.  

 

  • Bransjeerfaring: Morten har mer enn 25 års erfaring i yrket. Han har alltid hatt jobber som har vært relatert til markedsanalyse. Han startet sin karriere hos selskapet Fire Fakta der han jobbet sammen med et team som den gang hadde Telenor som kunde. På denne tiden utgjorde Telenor en tredjedel av omsetningen til Fire Fakta. Hos Fira Fakta var blant annet arbeidsoppgavene til Morten knyttet til påvirkning i både reklame og butikk. Deretter gikk Morten videre til blant annet analysebyrået Refleks, Soft Innovation før han i 2008 startet i Respons Analyse. Nå har han jobbet i Respons Analyse i nærmere 15 år. Heldige oss! 

 

  • Profesjonelle styrker: Morten sine styrker er at han er grundig og nøyaktig, og at han alltid kvalitetssikrer før han leverer prosjekter. Han er opptatt av at hele prosessen har gått riktig for seg. Morten har alltid syntes at det har vært gøy med tall og analyser. Han har god tallforståelse, og er opptatt av å finne interessante tall og sammenhenger for kundene.  

 

  • Drømmeferie: «Langt oppi fjellet med fiskevann og på hytta med kona og hundene. Det viktigste er at det er gode fiskemuligheter! Dette gir meg ro og fred i sjela.» 

 

  • Det beste med å jobbe i Respons Analyse: Det er gode og langvarige kunderelasjoner som driver Morten. Sparebank 1, som Morten har hatt i nærmere over 10 år, er et godt eksempel på det. Han er alltid opptatt av å dekke kundenes behov og å levere kvalitet. Og gjerne litt ekstra også! Morten sier klart og tydelig at det er kundene som alltid har vært viktigst og at kundefokuset for han er alfa omega! «Jeg vil levere en verdi som kunden ønsker å videreføre.» (Morten er alltid blant de konsulentene som får best resultater på våre kundeundersøkelser, så det virker som om det oppleves slik av kundene også 😊). 

 

  • Det mest givende, interessante eller morsomme prosjektet: «Det morsomste prosjektet jeg har deltatt i er noe jeg er svært interessert i selv, og det er sportsrelatert». Morten har nemlig gjennomført medlemsundersøkelsen for Norsk Golf – blant annet for a finne ut hva medlemmene ønsker å lese mer om i bladet og på nettsidene. «Fra dag én har jeg hatt hyggelig kundekontakt med Norsk Golf, og jeg gleder meg til fortsettelsen», sier Morten smilende.  

 

  • Kundemøte eller presentasjon som har gjort et spesielt inntrykk: «Her er det mange å ta av! Men det kundemøtet som har vært mest interessant ble det dessverre ingen presentasjon ut av», sier Morten. I 1999 hadde han og kollegaene gjennomført et kjempestort prosjekt for Telia og Telenor i forbindelse med fusjoneringen av disse. Selskapene på denne tiden var de største teleselskapene i Norge og Sverige. «Vi gjennomførte svære kvantitative undersøkelser i både Norge og Sverige, og da vi nesten hadde blitt ferdig med rapporten ble de kunngjort at selskapene ikke skulle fusjoneres likevel. Jeg vil aldri glemme at vi måtte legge den store rapporten død to-tre dager før vi skulle presentere!»  

 

  • Alternativ jobb: Dersom Morten skulle hatt en annen jobb hadde det vært hobbyfisker. Da ville han ha fisket innlands ferskvannsfisk. «Jeg kunne fisket og solgt for høyfjellshotell. Det blir en god kombinasjon av friluftsliv, fjell og fisking!» sier Morten.  

 

  • Nettsider / apper som besøkes regelmessig (foruten de mest vanlige):
    1.
    Yr
    2. Finn.no
    3. Youtube 

 

  • Fritidssysler: Når Morten skal si hva han liker å gjøre på fritiden refererer han til de fire H’ene: Hus, Hage, Hytte og Hund. Han er sportsinteressert, særlig i fotball og golf, han bruker mye tid på hytta, og i hverdagen går han mange turer. I helgene går det mye i ørretfisking i båt på hytta.  

 

  • En ekstra dag i uken: «Jeg ville gått en ekstra lang tur med hunden, gjerne til et bra område med fiskevann», sier Morten med et stort smil! Det høres herlig ut!  

 

  • Drømme-egenskap: «Jeg vil leve litt mer i nuet!». Dersom Morten kunne våknet opp i morgen med en helt ny egenskap eller kvalitet, så ville han hatt evnen til å ikke se konsekvenser alt for langt frem i tid. «Skal jeg være rettferdig ovenfor meg selv, så er jeg en ganske så analytisk person. Det hadde vært godt å slippe å resonnere og bekymre seg for hva som vil skje frem i tid». Vi i Respons Analyse – og hans kunder – har imidlertid nytt godt av Mortens gode evner til konsekvenstenkning! 

 

#TeamResponsAnalyse #ResponsAnalyse 

Vil du vite mer
om dette? Kontakt meg!

Siste innlegg