Marked, PR og kommunikasjon

Om du skal iverksette en kampanje, måle effekt, etterspørsel eller rett og slett bare skape blest om deg eller din organisasjon, har vi de rette verktøyene og den rette kompetansen for å hjelpe deg med å nå dine mål.

Annonsetester

En vellykket kampanje kan stå og falle på om du velger riktige virkemidler for å nå akkurat ditt publikum. Ofte vil man på slutten av en prosess stå igjen med flere forslag og samtidig mangle et godt beslutningsgrunnlag for hvilket alternativ man skal velge. I disse tilfellene anbefaler vi at man gjennomfører en annonsetest En

Les mer

Kampanjemålinger

En vellykket kampanje kan stå og falle på om du velger riktige virkemidler for å nå akkurat ditt publikum. Ofte vil man på slutten av en prosess stå igjen med flere forslag og samtidig mangle et godt beslutningsgrunnlag for hvilket alternativ man skal velge. I disse tilfellene anbefaler vi at man gjennomfører en kampanjetest før

Les mer

Pre- og posttester

Hvordan kan du måle effekten av en reklamekampanje eller en markedsaktivitet? Pre – og posttester har som formål å gi deg svar på om dine markedstiltak har fungert eller ikke- og hvorfor. Ved å gjennomføre en pre- og posttest vil du på en enkel måte få svar på om kampanjen har blitt lagt merke til, 

Les mer

Kommunikasjonsutvikling

For å utvikle et budskap som resonnerer med målgruppen kan testing underveis i prosessen være et nyttig verktøy. For å utvikle et budskap eller nå frem med en historie er det viktig at budskapet resonerer med målgruppen eller historien man ønsker å fortelle. Ved å teste eller måle inntrykk og holdninger underveis i en kommunikasjonsutvikling

Les mer

Effektmålinger

Mål effekten av dine tiltak slik at du kan være sikker på at du nådde den rette målgruppen med det rette budskapet. Det kan være vanskelig å vite om kampanjen, strategien eller tiltakene man har iverksatt har hatt den effekten man ønsket. For å finne ut av dette kan det være nyttig å gjennomføre effektmålinger.

Les mer

Markedsundersøkelser

Å gjennomføre markedsundersøkelser er en av de mest effektive måtene å ta pulsen på markedet. Ved å gjennomføre markedsundersøkelser tilegner du deg informasjon og tryggheten du trenger til å ta bedre avgjørelser. For at en markedsundersøkelse skal gi deg svarene du trenger er det ikke bare viktig å få de rette svarene, du må også

Les mer

Designtester

Et godt design kan være det som skiller deg fra konkurrentene dine og tar deg til neste nivå både som merkevare og når det gjelder inntjening. Å vite hvilke design dine kunder eller interessentgrupper foretrekker kan dog være vanskelig å gjette. Det kan derfor være en praktisk ide å teste designet opp mot gruppene du

Les mer

Kampanjesjekk

Kampanjer er i dag et vanlig virkemiddel når man driver en bedrift, en forening eller en organisasjon. En vellykket kampanje kan lede til økt trafikk, økt kunnskap, økning i salg eller økt bevissthet rundt et viktig tema. For å sørge for at en kampanje gjennomføres på en mest mulig vellykket måte er det viktig at

Les mer