Når du må ut av boksen for å finne nye konsepter inviterer vi til Konseptlab. Her samler vi markedsførere, produktansvarlige, formgivere og brukere. Sammen bygger og knar og strekker vi oss fra nyklekte ideer til fullvoksne konsepter i løpet av noen få dager.
- Metoder
- Kvalitative metoder
- Konseptlab
Konseptlabben kan bestå av profesjonelle aktører, first movers eller influencere. Eksperter innenfor utvalgte felter kan ofte ha verdifulle innspill ved idegenerering og nytenkning av ulike typer tematikk. Konseptlabben kan også inkludere vanlige forbrukere innenfor målgruppen. Respons vil står for ledelsen av konseptlaben, samt analysere og videreutvikle outputen fra sesjonen. Dernest kan konseptene, tjenestene eller produktene testes ut på utvalgte målgrupper før det er klart for lansering.
Respons Analyse har gjennom the Moods way utviklet ulike typer kvalitative teknikker som kan benyttes som effektive verktøy i forskjellige grupper og intervjuer. Les mer om de mest populære teknikkene her.