Venneprat

Kunne du tenke deg å ta del i en samtale hvor to venner diskuterer et tema som opptar deg? Være den berømmelige flua på veggen? Gjennom venneprat får du denne muligheten. 

Hva er Venneprat? 

Vi i Respons Analyse jobber hele tiden med å komme tettest mulig på våre deltakere. Vi ønsker å nå inn til dem for å forstå hvordan de egentlig handler, tenker og føler om ting. Venneprat er en metode hvor venner rekrutteres til å diskutere et tema seg imellom uten at vi moderer samtalen. Dette skaper en avslappet og trygg atmosfære. 

Venneprat kan organiseres mellom venner, par, naboer, kolleger med videre. Hvor mange venneprater som gjennomføres tilpasses til behov og målgruppe. 

Ustrukturert eller strukturert prat 

Respons Analyse skisserer hvilket tema som skal diskuteres basert på ditt behov. Vennepraten kan enten være helt ustrukturert ved at det er venneparet selv som setter agendaen rundt diskusjonen av temaet eller vi kan gi venneparet noen spørsmålskort for å lede dem inn på de problemstillingen vi særlig er nysgjerrig på.  

Løpende og uredigert innsikt 

Vennepraten skjer digitalt ved at deltakerene gjør et opptak av praten ved hjelp av eget mobilkamera. Du som kunde har mulighet til å observere dialogen ved å laste ned vår app. Dermed får du løpende tilgang på uformelle samtaler som kan gi deg rå og uredigert innsikt.  

Innsiktsrapport 

Respons Analyse analyserer vennepratene og utarbeider en innsiktsrapport med hovedfunnene og kommer med våre råd og anbefalinger basert på funnene.  

«Jeg vil gjerne takke for en hyggelig opplevelse hos dere i dag. For meg var det første gang i en debatt med folk tilstede og jeg synes dere var veldig flinke til å få oss til å føle oss vel og slappe av. Veldig fint å være med på.»

– Anne-Grethe, deltaker på åpen fokusgruppe på antikonferansen «Huddle»

 

Respons Analyse har gjennom the Moods way utviklet ulike typer kvalitative teknikker som kan benyttes som effektive verktøy i forskjellige grupper og intervjuer. Les mer om de mest populære teknikkene her.

Deling:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Vil du vite mer
om dette? Kontakt meg!