Gjennom en posisjoneringsundersøkelse undersøker vi hvordan din virksomhet eller merkevare blir oppfattet av dine kunder eller potensielle kunder sammenliknet med dine konkurrenter. Respons Analyse har lang erfaring i ulike posisjoneringsundersøkelser og hjelper gjerne slik at du kan se hvor i terrenget du står.
- Tjenester
- Merkevarer
- Posisjoneringsundersøkelser
Hvorfor bør du gjennomføre en posisjoneringsundersøkelse?
Generelt sett kan en posisjoneringsundersøkelse hjelpe deg med å få en bedre forståelse av hvordan din virksomhet eller merkevare blir oppfattet av kundene dine, og hva du kan gjøre for å forbedre og styrke din posisjon i markedet. Her er noe av det en posisjoneringsundersøkelse kan hjelpe deg med:
Bedre forstå dine kunders behov og ønsker
En posisjoneringsundersøkelse kan hjelpe deg med å forstå hva kundene dine verdsetter mest ved din virksomhet eller merkevare, og hva som kan gjøres bedre for å imøtekomme deres behov og ønsker.
Få en konkurrentanalyse
Gjennom posisjoneringsundersøkelsen kan du få en bedre forståelse av hvordan dine konkurrenter blir oppfattet av markedet. Konkurrentanalysen kan hjelpe deg med å identifisere områder der du kan skille deg ut og forbedre din egen posisjonering.
Identifisere styrker og svakheter
En posisjoneringsundersøkelse kan hjelpe deg med å identifisere hva som er dine styrker og svakheter i forhold til dine konkurrenter. Dette kan hjelpe deg med å utvikle en strategi som fremmer dine styrker samtidig som du adresserer dine svakheter.
Forbedre markedsføringen
En posisjoneringsundersøkelse kan hjelpe deg med å utvikle en mer effektiv markedsføringsstrategi ved å identifisere hvilke aspekter av din virksomhet eller merkevare som er mest verdifulle for kundene dine. Dette kan hjelpe deg med å kommunisere på en mer effektiv måte med målgruppen din.
Styrke merkevaren
Ved å forstå hvordan din virksomhet eller merkevare blir oppfattet av kundene, kan du utvikle en strategi for å øke inntrykket og oppfattelsen av din merkevare, kommunikasjonen blir mer målrettet og hensiktsmessig. Dette kan hjelpe deg med å tiltrekke deg flere kunder og øke din markedsandel.