Nyhetsbrev

Meld deg på vårt nyhetsbrev! Du vil motta nyheter og informasjon av oss maks én gang i måneden.

Påmelding

Nyhetsbrev

Partibarometer for november 2019 – Arbeiderpartiet går mest tilbake, mens Senterpartiet og Rødt går mest frem siden oktober 2019

Partibarometeret viser noen interessante tendenser i forhold til målingen i oktober. Arbeiderpartiet går mest tilbake, mens Senterpartiet og Rødt går mest frem. Oppslutningen for partiet Rødt er den høyeste som Respons Analyse noensinne har målt. Bakgrunnstallene viser at Rødt har høyest lojalitet av alle partiene. Over 84 prosent av Rødts velgere fra 2017 vil stemme

Les mer

Partibarometer for oktober 2019

Barometeret for stortingsvalg viser små endringer i forhold til målingen i september. Partiene som ble valgvinnere ved kommunevalget, holder fortsatt høy oppslutning. Senterpartiet oppnår nesten 15 prosent, og holder således stillingen som landets tredje største parti. Miljøpartiet De Grønne (MDG) oppnår nesten 7 prosent, og har således god margin over sperregrensen. Arbeiderpartiet og Fremskrittspartiet får

Les mer

Hvordan kan de samme dataene gi forskjellige resultater?

Før man deltar i et spill eller en konkurranse er det vanlig å etablere spillereglene. Hvis man lager reglene etter at spillet er over, kan det sannsynligvis føre til forvirring og uenigheter fordi noen spillere vil foreslå regler som bare ganger dem selv. I dette blogginnlegget tar vi utgangspunkt i en fotballkamp mellom FC Respons

Les mer
  • Nyhetsbrev

Respons Analyse har bred erfaring med alle metoder – både kvalitative og kvantitative. Vi har eget datafangstapparat for alle metoder. I dette inngår telefonintervjuere, det veletablerte Responspanelet, SMS-panel for ekspress målinger, 300 ansatte samt 600 innleide intervjuere til personlige intervju (CAPI) og mystery shopping, i tillegg til våre rådgivere.

Med Moods Qualitative Research på laget har Respons Analyse fått et av Norges beste kvalitative miljøer. Med sitt fokus på innovative teknikker, skreddersøm og triangulering vil dette være med på å gi en merverdi for kundene.